Nabór na moderatorów Więcej informacji TUTAJ

Pokemo GO: 3 generacja w kodzie gry!

O grach komputerowych i na konsole
Awatar użytkownika
Don Vito
Posty: 108
Rejestracja: 13 lip 2008, 17:07
Lokalizacja: sto(L)ca
Zaproszenia: 3
Kontakt:

Pokemo GO: 3 generacja w kodzie gry!

Post autor: Don Vito » 22 sie 2017, 16:10

Niantic nie ogłosiło jeszcze oficjalnie nowej aktualizacji, ale jej plik trafił już do sieci a The Silph Road odkryło tajemnice kryjące się w jej plikach.
Obrazek
Nowa aktualizacja nie będzie niczym przełomowym, bo jest to kolejna łatka z drobnymi usprawnieniami:
  • Teraz w wyszukiwarce za pomocą znaku @ możecie wyszukiwać pokemony po wybranym ataku (np. @hydro pump wyświetli wszystkie pokemony z tym atakiem);
  • Raidy pokazują teraz prawidłową ilość zdobytego doświadczenia z włączonym Lucky Eggiem (mimo że ten błąd został naprawiony po stronie serwera całkiem niedawno i nie wymaga aktualizacji);
  • Różne poprawki błędów.
Według graczy zaszły też poniższe zmiany:
  • Gdy boss danego raidu znajduje się już w naszym pokedexie to nie jest on już cieniem na radarze a normalnym, kolorowym modelem;
  • Po wykonaniu danego raidu znika on z radaru (wcześniej pozostawał on na radarze aż do zniknięcia z mapy świata);
  • Przycisk „Go to gym” na ekranie obrońcy nie powoduje już usunięcia gwiazdki z pokemona (chodzi o oznaczenie jako favorite);
Tym razem najciekawsze jest jednak ukryte w samych plikach aktualizacji, która może nam dawać wskazówki na to, co nadejdzie w najbliższych miesiącach. Informacje pochodzą z reddita The Silph Road:

1. Nowy „Super” Inkubator

Przecieki dotyczące nowego rodzaju inkubatora pojawiają się po raz kolejny – tym razem jego nazwa pojawiła się w samych plikach gry a nie tylko po stronie serwera.

Co ciekawe, zwyczajne inkubatory w tej aktualizacji zyskały nieco zmienione wyglądy a sam Super Incubator będzie miał unikalny, fioletowy wygląd. Nadal nie wiemy czy będzie on możliwy do zakupu czy stanie się jakąś nagrodą.

Obrazek

2. Poprawki błędów

W plikach gry pojawiły się dowody na to, że Niantic podjęło próby naprawienia znanych błędów:
  • zmiany w systemie wyświetlania błędów (ostatnie duże problemy w gymach gdzie wielu graczom często pojawiały się errory lub network errory);
  • opóźnienie dla powiadomień o raidach (wcześniej gdy były jeszcze jajka to po włączeniu gry byliśmy zasypywani serią powiadomień o nich);
  • potencjalne poprawki dotyczące zarządzania pamięcią.
3. Zmiany dla pokemonów shiny?

Dość nieoczywista, ale zauważalna w kodzie zmiana została poczyniona w kwestii tego jak shiny pokemony „połyskują”. Nie wiemy czy w samej grze efekt tej zmiany jest jakkolwiek widoczny i różny od wcześniejszego.

Co ciekawe w kodzie pojawił się także fragment o nazwie shinySpawn – może to być zarówno zmiana dotycząca pojawiania się gwiazdek podczas spotkania shiny Pokemona, ale też (jak podejrzewa Silph Road) jakaś wskazówka na mapie gry gdy spotkane przez nas stworzenie może być shiny.

4. Aktualizacja dotycząca Ekskluzywnych Raidów

Niantic ewidentnie pracuje nad kolejnymi usprawnieniami dla nadchodzącej mechaniki Ekskluzywnych Raidów. W kodzie pojawiły się także aktualizacje dla dotychczasowych raidów, ale fragmenty o nazwach ExcklusiveRaidWonEmblem czy exclusiveRaidDecalColor są już zdecydowanie poświęcone wyłącznie nowej funkcji.

Poprawki wszystkich raidów dotyczą przede wszystkim:
  • licznika graczy w lobby;
  • liczników czasu raidów;
  • nowego fragmentu o nazwie DefaultRaidItemRewards, który może być jedynie tekstem zastępczym dla znanych nam już funkcji.
Nic nie wskazuje na to, by tradycyjne dostępne dotychczas raidy miały się zmienić. Jest to bardziej przygotowanie na wprowadzenie Ekskluzywnych Raidów.

5. Zmiany dla Ditto?

W kodzie nowej aktualizacji pojawiła się linijka o nazwie METAMON_ID (nazwa Ditto z japońskiego). Prawdopodobnie jest to przygotowanie dla pewnych pokemonów z kolejnej generacji, pod których postacią będzie mógł ukrywać się Ditto.

6. Wyszukiwarka movesetów

Tak jak wspomina oficjalna notka teraz można wyszukiwać pokemony z danym atakiem za pomocą znaku @, po którym wpisujemy pożądany atak.

7. Kamera AR i system uprawnień Androida

Pojawił się nowy kod, który dotyczy systemu uprawnień w Androidzie oraz kilka odniesień do aparatu, funkcji AR i katalogu gdzie zapisywane są zdjęcia z gry. Być może jest to prosta aktualizacja platformy Unity, na której zbudowana jest gra, ale The Silph Road nie wyklucza też przygotowań w kierunku przyszłych zmian związanych z rzeczywistością rozszerzoną.

I najlepsze na koniec:

8. 135 nowych gatunków w plikach gry! (Generacja III)

135 nowych gatunków pokemonów z generacji trzeciej zostało dodanych do plików gry. Są to łącznie 73 „rodziny” korzystające z unikalnych dla nich typów cukierków od Treecko aż po Deoxys.

Warto zaznaczyć, że w kodzie gry są w tym momencie jedynie nazwy pokemonów – brakuje plików dźwiękowych oraz nowych ataków. Gdy podobna zmiana miała miejsce przed wejściem drugiej generacji to musieliśmy na nią czekać jeszcze przez około trzy miesiące. Teraz jednak na pewno wiemy, iż kolejna generacja nadchodzi wielkimi krokami.
V0252_POKEMON_TREECKO = 252; V0253_POKEMON_GROVYLE = 253; V0254_POKEMON_SCEPTILE = 254; V0255_POKEMON_TORCHIC = 255; V0256_POKEMON_COMBUSKEN = 256; V0257_POKEMON_BLAZIKEN = 257; V0258_POKEMON_MUDKIP = 258; V0259_POKEMON_MARSHTOMP = 259; V0260_POKEMON_SWAMPERT = 260; V0261_POKEMON_POOCHYENA = 261; V0262_POKEMON_MIGHTYENA = 262; V0263_POKEMON_ZIGZAGOON = 263; V0264_POKEMON_LINOONE = 264; V0265_POKEMON_WURMPLE = 265; V0266_POKEMON_SILCOON = 266; V0267_POKEMON_BEAUTIFLY = 267; V0268_POKEMON_CASCOON = 268; V0269_POKEMON_DUSTOX = 269; V0270_POKEMON_LOTAD = 270; V0271_POKEMON_LOMBRE = 271; V0272_POKEMON_LUDICOLO = 272; V0273_POKEMON_SEEDOT = 273; V0274_POKEMON_NUZLEAF = 274; V0275_POKEMON_SHIFTRY = 275; V0276_POKEMON_TAILLOW = 276; V0277_POKEMON_SWELLOW = 277; V0278_POKEMON_WINGULL = 278; V0279_POKEMON_PELIPPER = 279; V0280_POKEMON_RALTS = 280; V0281_POKEMON_KIRLIA = 281; V0282_POKEMON_GARDEVOIR = 282; V0283_POKEMON_SURSKIT = 283; V0284_POKEMON_MASQUERAIN = 284; V0285_POKEMON_SHROOMISH = 285; V0286_POKEMON_BRELOOM = 286; V0287_POKEMON_SLAKOTH = 287; V0288_POKEMON_VIGOROTH = 288; V0289_POKEMON_SLAKING = 289; V0290_POKEMON_NINCADA = 290; V0291_POKEMON_NINJASK = 291; V0292_POKEMON_SHEDINJA = 292; V0293_POKEMON_WHISMUR = 293; V0294_POKEMON_LOUDRED = 294; V0295_POKEMON_EXPLOUD = 295; V0296_POKEMON_MAKUHITA = 296; V0297_POKEMON_HARIYAMA = 297; V0298_POKEMON_AZURILL = 298; V0299_POKEMON_NOSEPASS = 299; V0300_POKEMON_SKITTY = 300; V0301_POKEMON_DELCATTY = 301; V0302_POKEMON_SABLEYE = 302; V0303_POKEMON_MAWILE = 303; V0304_POKEMON_ARON = 304; V0305_POKEMON_LAIRON = 305; V0306_POKEMON_AGGRON = 306; V0307_POKEMON_MEDITITE = 307; V0308_POKEMON_MEDICHAM = 308; V0309_POKEMON_ELECTRIKE = 309; V0310_POKEMON_MANECTRIC = 310; V0311_POKEMON_PLUSLE = 311; V0312_POKEMON_MINUN = 312; V0313_POKEMON_VOLBEAT = 313; V0314_POKEMON_ILLUMISE = 314; V0315_POKEMON_ROSELIA = 315; V0316_POKEMON_GULPIN = 316; V0317_POKEMON_SWALOT = 317; V0318_POKEMON_CARVANHA = 318; V0319_POKEMON_SHARPEDO = 319; V0320_POKEMON_WAILMER = 320; V0321_POKEMON_WAILORD = 321; V0322_POKEMON_NUMEL = 322; V0323_POKEMON_CAMERUPT = 323; V0324_POKEMON_TORKOAL = 324; V0325_POKEMON_SPOINK = 325; V0326_POKEMON_GRUMPIG = 326; V0327_POKEMON_SPINDA = 327; V0328_POKEMON_TRAPINCH = 328; V0329_POKEMON_VIBRAVA = 329; V0330_POKEMON_FLYGON = 330; V0331_POKEMON_CACNEA = 331; V0332_POKEMON_CACTURNE = 332; V0333_POKEMON_SWABLU = 333; V0334_POKEMON_ALTARIA = 334; V0335_POKEMON_ZANGOOSE = 335; V0336_POKEMON_SEVIPER = 336; V0337_POKEMON_LUNATONE = 337; V0338_POKEMON_SOLROCK = 338; V0339_POKEMON_BARBOACH = 339; V0340_POKEMON_WHISCASH = 340; V0341_POKEMON_CORPHISH = 341; V0342_POKEMON_CRAWDAUNT = 342; V0343_POKEMON_BALTOY = 343; V0344_POKEMON_CLAYDOL = 344; V0345_POKEMON_LILEEP = 345; V0346_POKEMON_CRADILY = 346; V0347_POKEMON_ANORITH = 347; V0348_POKEMON_ARMALDO = 348; V0349_POKEMON_FEEBAS = 349; V0350_POKEMON_MILOTIC = 350; V0351_POKEMON_CASTFORM = 351; V0352_POKEMON_KECLEON = 352; V0353_POKEMON_SHUPPET = 353; V0354_POKEMON_BANETTE = 354; V0355_POKEMON_DUSKULL = 355; V0356_POKEMON_DUSCLOPS = 356; V0357_POKEMON_TROPIUS = 357; V0358_POKEMON_CHIMECHO = 358; V0359_POKEMON_ABSOL = 359; V0360_POKEMON_WYNAUT = 360; V0361_POKEMON_SNORUNT = 361; V0362_POKEMON_GLALIE = 362; V0363_POKEMON_SPHEAL = 363; V0364_POKEMON_SEALEO = 364; V0365_POKEMON_WALREIN = 365; V0366_POKEMON_CLAMPERL = 366; V0367_POKEMON_HUNTAIL = 367; V0368_POKEMON_GOREBYSS = 368; V0369_POKEMON_RELICANTH = 369; V0370_POKEMON_LUVDISC = 370; V0371_POKEMON_BAGON = 371; V0372_POKEMON_SHELGON = 372; V0373_POKEMON_SALAMENCE = 373; V0374_POKEMON_BELDUM = 374; V0375_POKEMON_METANG = 375; V0376_POKEMON_METAGROSS = 376; V0377_POKEMON_REGIROCK = 377; V0378_POKEMON_REGICE = 378; V0379_POKEMON_REGISTEEL = 379; V0380_POKEMON_LATIAS = 380; V0381_POKEMON_LATIOS = 381; V0382_POKEMON_KYOGRE = 382; V0383_POKEMON_GROUDON = 383; V0384_POKEMON_RAYQUAZA = 384; V0385_POKEMON_JIRACHI = 385; V0386_POKEMON_DEOXYS = 386;



Re: Pokemo GO: 3 generacja w kodzie gry!

Sponsor

Awatar użytkownika

Sponsor

Posty: 66
Rejestracja: 13 lut 2017, 17:07
Lokalizacja: Google

ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość