Solaris na sprzedaż. W kolejce ustawiają się Turcy i Chińczycy

O komunikacji miejskiej i nie tylko
Awatar użytkownika
Don Vito
Posty: 211
Rejestracja: 13 lip 2008, 17:07
Postawił piwo: 15 razy
Otrzymał  piwo: 6 razy

Solaris na sprzedaż. W kolejce ustawiają się Turcy i Chińczycy

Post autor: Don Vito » 03 kwie 2018, 18:35


Będący jedną z wizytówek polski Solaris zostanie najprawdopodobniej przejęty. Na sprzedaż wystawiono pakiet 100 proc. udziałów. Kto może być potencjalnym nabywcą?
Jak podaje Dziennik Gazeta Prawna Solaris ma trafić w nowe ręce. Solange i Krzysztof Olszewscy tłumaczą decyzję o sprzedaży powodami osobistymi. Na nowego właściciela czeka pakiet 100 proc. udziałów w Solarisie. W kolejce już ustawiają się pierwsi chętni – co ciekawe, w tym gronie nie ma Mercedesa ani Mana, które potencjalnie mogłyby być zainteresowane wchłonięciem konkurenta i wzmocnieniem swojej pozycji na rynku.

Kto zatem przejmie Solarisa? Najpoważniejszymi kandydatami są firmy z Turcji oraz Chin. Wgląd w księgi, a tym samym kondycję Solarisa otrzymali już inwestorzy bankowi, fundusze private equity oraz Polski Fundusz Rozwoju (z partnerem).

Decyzja o sprzedaży miałaby zapaść na przełomie maja i czerwca. Są duże szanse na to, że Solaris pozostanie w polskich rękach za sprawą Polskiego Funduszu Rozwoju, który mógłby nabyć nawet 20-30 proc. udziałów. Jednym z filarów Strategii na rzecz Odpowiedzialnego Rozwoju na najbliższe lata jest bowiem inwestowanie w napędy elektryczne – tak w samochodach osobowych jak i transporcie publicznym.

Obrazek

Solaris to jedna z bardziej rozpoznawalnych polskich firm, która z powodzeniem podbijała zagraniczne rynki. W 2017 roku zanotowała rekordowe obroty i tym samym wartość sprzedaży. Na 2018 rok zamówiono już ponad 1400 pojazdów. Aż 70 proc. sprzedaży to eksport. Solarisy jeżdżą już w 700 miastach na całym świecie.

Znaczna część zamówień to elektryki, w czym Solaris bryluje. Model Solaris Urbino 12 electric w ubiegłym roku został okrzyknięty najlepszym autobusem miejskim w Europie. Między innymi ten fakt sprawił, że Polska jest znana z produkcji autobusów właśnie – jesteśmy jednym z największych producentów tego typu pojazdów w UE.

Oczywiście przejęcie Solarisa wiąże się z pewnym ryzykiem, jeżeli spojrzymy na to długofalowo. Nadchodzące kilkadziesiąt lat to intensywny rozwój technologii autonomicznych aut oraz inteligentnych miast. Firmy produkujące pojazdy dla transportu publicznego muszą doskonale odnajdywać się w tych trendach i inwestować znaczną część przychodów w R&D. Tylko tak przetrwają na rynku, których niebawem będzie się bardzo dynamicznie zmieniał.


Ktoś ci pomógł postaw mu piwko :zdrowko:

ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość